Sociale media horen tegenwoordig helemaal bij het ondernemerschap. Het is een goedkope manier om je naamsbekendheid te vergroten, een netwerk op te bouwen en zo klanten aan te trekken. Maar hoe pak je dat nu eigenlijk handig aan?
Online zichtbaarheid is voor veel ondernemers wel een dingetje. Ze vinden het lastig om hun bedrijf én zichzelf zichtbaar te maken. Wat gaat iedereen er van vinden? Er wordt al zoveel gedeeld, wat voegt mijn update toe? Ben ik niet te spammerig? Ik wil niet op de voorgrond, want het gaat niet om mij. Klopt. Het gaat om de boodschap, jouw boodschap waarmee je anderen kunt inspireren en activeren.
Zoveel ondernemers zetten social media in én doen maar wat. Je kunt er uren in kwijt zonder dat het je brengt waar je het voor doet. Zonde van de tijd. Daarom is het belangrijk om vooraf stil te staan bij de keuzes die je te maken hebt, waarbij het belangrijk is om steeds af te stemmen op wat bij jou past. Als je van uit die sterke basis aan de slag gaat, wordt social media opeens een stuk leuker om in te zetten, kun je meer impact maken én zijn je resultaten beter.
Hier lopen andere ondernemers tegenaan:
- geen of weinig kennis over social media;
- technische kennis ontbreekt, daardoor gaat het niet zo vlotjes;
- sociale media veranderen zo snel, ik hou het niet bij;
- ik heb het gevoel dat ik too much ben op social media (heb je haar weer);
- ik zit steeds weer met de vraag: wat moet ik nu weer plaatsen?
- voel me onzeker over hoe ik potentiële klanten aan kan spreken;
- ik kan mijn tijd maar een keer besteden, ik wil het effectief aanpakken;
- ik heb altijd te weinig tijd en te veel ideeën. Ik heb meer focus nodig;
- stukje angst: ik weet niet wat er mogelijk is, weet ik wel genoeg?
- mis strategie en éénduidige uitstraling. Doe nu hapsnap.
“Het is super belangrijk om social media in te zetten op een manier die echt bij jou, je bedrijf en je boodschap past. Want dan heb je de tools in handen om de connectie te maken met je doelgroep en kun je klanten aantrekken die echt bij jou passen.“
Deze drempels kunnen we prima met elkaar overwinnen. Je hebt hiervoor helder te krijgen waar jouw online groeikansen zitten, hoe jij een social media strategie uit zet en hoe je jouw social media kunt boosten.
Dit programma is interessant voor elke ondernemer die wil groeien op gebied van social media. Of je nou starter bent of het al heel lang inzet. In het ene geval begin je direct met een concreet en sterk plan. In het andere geval kun je voortbouwen op wat je aan het doen bent, finetunen waar mogelijk en doorgroeien op nieuwe thema’s.
Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:
- 40+ video’s met uitgebreide tekst en uitleg (blijft groeien);
- 6 live Q&A’s (elke maand) + alle die al geweest zijn;
- online zichtbaarheidschecker (printbaar);
- Social Media Canvas (printbaar);
- levenslang toegang tot de besloten Facebook-groep;
- inspirerend netwerk met andere ondernemers;
- 24/7 support op al je vragen;
- 6 maanden toegang tot de videolessen.
Wil jij sociale media inzetten om je boodschap uit te dragen, mensen te inspireren en activeren. Een beweging op gang te brengen en samen meer impact te maken? Dan is het programma Samen werken aan jouw social media wat voor jou!