Social Media Tip 1

Je hebt de eerste stap gezet om op een nieuwe manier wat me-time te pakken. Dat is tof. Voor veel mensen is het namelijk best wel een stapje op goed voor zichzelf te zorgen en bijvoorbeeld het beoefenen van Yoga Nidra belangrijk te maken. Daar mag je dus best een beetje trots op zijn. Jij doet dat gewoon! 🙂

Inspireer je netwerk
Het is leuk om met je netwerk te gaan delen dat je dit gaat doen en te vertellen waarom je hiervoor gekozen hebt. Door je eigen proces hierin te delen leef je het als het ware voor. Mensen zien waarom jij het doet en belangrijk maakt. Dat werkt inspirerend. Grote kans dat ze zich in jouw verhaal herkennen en dat het aanstekelijk gaat werken. Zou toch tof zijn als jij op jouw beurt anderen weer kunt inspireren om een potje me-time te pakken.

Verbinden met je doelgroep
Door dingen te delen op je social media kanalen die misschien niet direct bij jouw vakgebied passen, laat jij wat meer van jezelf zien. Dat kan natuurlijk spannend zijn, maar er is ook iets heel leuks aan. Want juist die persoonlijke onderwerpen zorgen ervoor dat jouw doelgroep zich met jou kan verbinden. Ze herkennen zich in jouw verhaal, struggles en ervaringen, waardoor je connectie versterkt wordt. Dit zorgt voor een vertrouwder gevoel en je snapt dat dit de kans op een nieuwe klant vergroot.

In dat kader dacht ik “Leuk, ik ga een social media opdracht geven” dus bij deze. De eerste.

Social Media opdracht
Deel een Social Media bericht over dat je Yoga Nidra voor ondernemers wil gaan proberen en waarom je hiervoor gekozen hebt. Om het je wat gemakkelijker te maken heb ik een paar afbeeldingen gemaakt in verschillende formaten: voor je berichten-feed of voor in je stories. Zo hoef je zelf nog niet in beeld, als je dat wat spannend vindt, én heb je geen werk van nadenken over wat voor foto je kunt maken.

Stap 1: Kies je afbeelding
Download de afbeelding door er op te klikken. Vierkante voor je feed op Linkedin, Facebook of Instagram. De verticale langwerpige foto voor je stories op Whatsapp, Instagram en Facebook. Klik op de afbeelding die je wilt gebruiken, klik vervolgens met je rechter muisknop op de uitvergrote foto en kies voor “opslaan”.  Zit je op de mobiel dan kun je de foto vaak opslaan door je vinger er wat langer op te houden/ drukken.

Deze afbeeldingen kun je gebruiken voor stories:

 

 

 

 

Deze afbeeldingen kun je gebruiken om bij een social media post te gebruiken. 

 

 

 

 

Stap 2a: Delen in je stories
Deel je het in je stories waar het 24 uur zichtbaar is? Dan kun je een korte tekst in de afbeelding zetten. Leuk om dan eventueel ook een video te maken (als je het aandurft) waarin je deelt hoe dit op je pad gekomen is, wat je er al eerder over gehoord hebt en waarom je het zelf graag wil uitproberen. Je kunt dan de beide verticale afbeeldingen delen. Die ene met de lege vakken kun je zelf invullen via je stories. Klik op het “A” tje om tekst toe te voegen en beantwoord de vragen.

Stap 2b: Delen op je feed
Deel je het in je feed waar het altijd vindbaar blijft, dan kun je meer woorden gebruiken en er een leuk verhaaltje bij maken. Deel hoe het op je pad gekomen is, wat je aanspreekt en waarom je het gaat proberen. Deel eventueel ook dat je er nog even op terugkomt hoe je het ervaren hebt. Zo hebben ze een mooie reden om je te blijven volgen. Gebruik ook hashtags zoals #ondernemenzoalsikdatwil #yoganidravoorondernemers

Stap 3: Vermeld @academie.ondernemersvuur.nl en @ideesonline (schrijf het @ en de naam direct aan elkaar zonder spatie en de naam popt dan wel op in het venster) en eventueel op Facebook en LinkedIn mijn naam Désirée Wassing-Boerema. Zo krijg ik namelijk bericht dat je wat gedeeld hebt. Kan ik er even op reageren en zo zorg ik er weer voor dat jouw bericht in mijn grote netwerk komt. Gratis potje online zichtbaarheid. Altijd goed voor je naamsbekendheid.

Vind je het spannend om te delen en kun je wel een peptalk gebruiken? Dan bellen we even. Heb je een aanzetje gedaan en vind je het fijn als er even iemand meekijkt? Dan kun je jouw vraag b.v. even stellen in de Facebook-community.

>> Hier vind je meer info over de peptalk
>> Hier vind je de Facebook-community

 

 

 

 

 

 

Winkelwagen
Scroll naar boven